פרויקט מנהלי השיווק – הוקדש לאנשי השיווק והמכירות, ולהתמודדות הלא פשוטה שלהם עם מציאות הקורונה. בפרויקט רואיינו מנהלים בכירים בנושא האתגרים והדרכים לפתרון. דרור אוהב ציון מסביר בראיון, כיצד הקורונה מכתיבה כללים חדשים.
איפה תפסה אותך הקורונה? עם כמה פרויקטים פתוחים?
"פגשנו את הקורונה עם כ-30 פרויקטים פתוחים בשיווק".
איך מתמודדים עם המצב?
"אמצעים דיגיטליים נתנו את הפתרון החלופי למציאות שכפה עלינו הסגר. ערב הקורונה היינו אמורים להשיק פרויקט גדול של כ-350 יחידות דיור בעמק האלה, ישוב חדש בשם גבעות עדן, בכנס מכירות שאמורים היו להשתתף בו כ 200-300 איש. הקורונה שיבשה לנו את התוכנית- הכנס בוטל. יום אחרי הסגר של תחילת מאי ערכנו את הכנס באמצעות ה-ZOOM. ערכנו 2 כנסים, לראשון נכנסו כ-230 איש, ולשני כ-150 נוספים, ונקבעו מעל 200 פגישות באמצעים דיגיטליים ופרונטלים שהניבו עסקאות רבות".
מה רוכשי הדירות מחפשים היום?
"עסקה טובה. להרגיש שקנו חכם ועשו השקעה טובה".
איזה טיפים אתה יכול לתת למשווקים עמיתים?
"המצב בדרך כלל לא בשליטתך, ובין היתר את צריך גם ללמוד להתמודד עם עצמך. נדל"ן מיועד לאצנים למרחקים ארוכים. אסור להתייאש מתקופה קשה- היא תעבור, ולא להסתחרר מתקופה של טרוף- גם היא תעבור. חובה לשמור על אופטימיות ואמונה, ולשמור על רמה מקצועית גבוהה".
לאן הולכים מחירי הדיור?
"אני מעריך שבטווח הקצר יהיו השפעות שונות במיקומים שונים. בטווח הבינוני והארוך – אני חושב שמחירי הדיור צפויים לעלות".
האם הקורונה עשויה להוביל לירידות מחיר?
"ירידות נקודתיות, זמניות במיקומים ספציפיים יתכנו, זו ההערכה שלי. אבל בהיבט רחב על השוק בישראל – השוק לא עומד לרדת לדעתי".
מה הטיפ הכי חשוב שאתה יכול לתת למי שרוצה היום לרכוש דירה?
"למי שאין דירה- להיכנס מוקדם ככל שניתן לשוק הנדל"ן ולהיות בעלים של דירה. ההון הראשוני של זוג\משפחה\יחיד צריך להיות מושקע בנדל"ן. גם אם זו לא דירת החלומות שלו או שלה. תמיד אפשר לשפר בעתיד. למי שרוצה להשקיע- לפחות שליש עד 50% מההון העצמי (כולל קרנות וגמל) צריך להיות מושקע בנדל"ן. חפשו את האזורים המתפתחים ואת ההצעות האטרקטיביות במכירות מוקדמות ועוד".