דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים של חב' דרא שיווק פרויקטים בפאנל מומחים להתיישבות ופיתוח הפריפריה
ראשית, בואו נזכר מה היה כאן לפני 20 שנה ונבין שהמונח פריפריה הוא מאוד דינמי.
מפת הפריפריה שלפני 20 שנה נראתה אחרת לגמרי.
לפני 20 שנה ישובים כמו חדרה, כפר יונה, בנימינה, פרדס חנה, מודיעין מכבים רעות, יוקנעם, יבנה וכו' נחשבו פריפריות.
היום כל הישובים הנ"ל נתפסים כמרכז הארץ.
כביש שש, כבישי הרוחב ורכבת ישראל שמו אותן על המפה.
בעוד 30 שנה יחיו בישראל עפ"י תחזיות של עתידנים כ 15 מיליון איש. כפול מהיום.
בעוד 10 שנים מפת התחבורה הציבורית בישראל תיראה אחרת לגמרי.
מה צריכה פריפריה כדי להתקיים בכבוד?
- חינוך ברמה גבוהה
- קרבה למקומות תעסוקה
- נגישות טובה בתחבורה ציבורית
חינוך טוב אפשר לפתח בכל מקום ויש לנו דוגמאות טובות לכך במקומות כמו שדרות, באר שבע, תל חי, דימונה ועוד.
בעוד 20 שנה, עם תכנון נכון לטווח ארוך, אזורי הפריפריה בישראל 2018,
מקומות כמו שדרות, נתיבות, ירוחם, דימונה, טבריה, עכו, נהריה , מצפה רמון, אריאל, אפרת, וכו' לא יחשבו פריפריות נחשלות,
תחבורה ציבורית טובה ומערכת כבישים מפותחת יגרמו להם לשגשג.
מדינת תל אביב לא חונקת את הפריפריה.
חוסר תכנון לטווח ארוך חונק את הפריפריה.
בעוד 20-30 שנה עם הגידול הצפוי באוכלוסייה בישראל ועם שינוי מפת התחבורה הציבורית, כל מ"ר בפריפריה של היום יהיה שווה זהב…
דרור אוהב ציון- מנכ"ל DARA