כמו עם כל מוצר, שיווק משחק תפקיד מפתח בהצלחה של כל פרויקט. כדי להצליח, אנשים צריכים לשמוע על הפרויקט, להבין מה הוא עושה או מה מוצע למכירה, ולראות איך זה יכול לעזור להם. וכדי להפיץ את הבשורה ולגרום לפרויקט להתפרסם, חייבים לשווק אותו היטב. למעשה, אפשר לומר כי שיווק הוא בעצם הכלי החשוב ביותר להצלחה שלכם ושל הפרויקט שלכם. ובמיוחד עם מדברים על תחום הנדל"ן. מדובר בתחום "רותח" ומשגשג, עד כי נראה כי כולם מתעסקים בלקנות, למכור או לשפץ. ואם התחום כל כך מבוקש, אז מדוע צריך לטרוח ולפתח אסטרטגיית שיווק מבריקה? הרי מדובר במוצר גדול, מבוקש וכזה שימכר בכל מקרה, לא?
ובכן, הרוב נכון, אבל זה באמת תלוי במה שאתם מנסים להשיג. אם כל מה שאתם מעוניינים בו הוא למכור במהירות את הבית, הבניין, או הפרויקט שלכם, ואתם לא מוטרדים מהרצון להשיג את המחיר הטוב ביותר האפשרי, אז באמת שאין לכם מה להשקיע בשיווק. עם זאת, אם אתם מנסים למכור פרויקט פרימיום, ואם אתם רוצים שהקונים הפוטנציאליים באמת יבינו מה הופך את המוצר שלכם לשונה ממאות הבניינים והפרויקטים האחרים שנבנים מכל עבר, ואז כדאי לכם לחשוב שוב. בשנים האחרונות, יותר ויותר יזמים ועסקים מגדילים את תקציבי השיווק שלהם, ובמיוחד בשוק הנדל"ן המתפתח מאד בישראל.
אז למה שיווק פרויקטים כל כך חשוב?
1.הדרך שבה חומרי השיווק והפרסום, האתר, והווידאו מוצגים, היא ייצוג ישיר של האופן שבו המוצר הסופי יוצג, במוחו של הקונה לפחות. זכרו, המצגת היא הכל, והיא צריכה לכלול הכל – מהפרטים הגדולים כמו מיקום הפרויקט והאטרקציות שמסביבו ועד לפרט הקטן ביותר כמו מאיזה חומר עשוי קיר האמבטיה או איזו מערכת מיזוג אוויר מותקנת בסלון.
2. הוא מאפשר לכם לספר את סיפור הפיתוח של הפרויקט שלכם לקונים פוטנציאליים, באופן שבו סוכני הנדל"ן או צוות המכירות, לא יכול. זה יותר אובייקטיבי וזה גם אומר ששום דבר לא ישכח.
3. אם אתם מחפשים ליצור פרמיה על מחיר הנכסים שלכם, אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא באמצעות שיווק אדיר. הכל הרי קשור בשיווק ובמיתוג, וזו הסיבה כי מוצרים זהים (פחות או יותר) ברמת המפרט והמחיר, נמכרים במספרים שונים לגמרי. רק חשבו על חיפושית הרטרו של פיאט – פיאט 500, שפרצה לשוק לפני מספר שנים בהצלחה אדירה, לעומת דגם במחיר דומה של פורד. הסיבה מאחורי ההצלחה שלה היא מראה הרטרו המגניב והחדרת המסר המיתוגי בקרב קהל הנשים הצעיר כי מדובר ברכב שהוא למעשה "אביזר האופנה האולטימטיבי". ערך מוסף זה שנוצר באמצעות השיווק של פיאט, אפשרי גם במגזר הנדל"ן.
4. כאמור, שוק הנדל"ן פורח, התחרות עזה, ויש יותר נכסים בשוק מאי פעם. אז אתם חייבים לבלוט מההמון. כפי שזה נראה, הרבה יזמים נאבקים בכל הנוגע למצגת ולשיווק. יש, אם כן, הזדמנות אמיתית להשיג יתרון על פני המתחרים, בתקופה שבה תנאי השוק נוחים, אך גם מאתגרים כל כך.
5. בסופו של דבר, שיווק הוא השקעה. כל השקעה טובה תייצר תשואה. כסף שהושקע בשיווק באיכות גבוהה יניע בהתחלה את ערכי המכירות, ייצר עניין, ויגרום לקונים פוטנציאליים להלחם על החלקות הטובות ביותר. אז למה שלא תשקיעו?